אזכרה או מפגן כח • ישראל גליס

    ישראל גליס 1 Comment on אזכרה או מפגן כח • ישראל גליס
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימי זיכרון הם הימים הללו ימים של זיכרון על מעשים טובים שעשינו זיכרון גם על מעשים לא טובים שעשינו ימי זיכרון פרטיים וימי זכרון כללים בימים האלו של ההכנות לקראת החגים הקרובים אנו נזכרים בסוכות בארבעת המינים בהקפות עם הלולב, בשמחת תורה, והקפות שניות.

    מלאו שנים עשר חודש מאז הליכתו לבית לעולמו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל עשרות עצרות תשובה התקיימו ברחבי הארץ כאשר השיא היה בין ראש השנה ליום הקדוש.

    העצרת המרכזית היתה באולמי ארנה כאשר גויסו מרחבי הארץ אוטובוסים שפלטו את האנשים לתוך מרחבי כר הדשא, במה גדולה פיארה את במת המזרח לקח שעתיים עד שיכלו להתחיל בעצרת כי חלק מהקהל לא הגיע לקהל יש את הסיבות שלו. גם בלטו בהעדרם מספר אישים.

    כל אחד מהדרשנים חיפש ומצא דברים שהוא היה קשור אל הרב, לשווא חיכיתי שיתקיים סיום ש"ס לזכרו או קריאה בכמה משניות והבנים יאמרו קדיש. חיכיתי שבני תורה יקבלו פרס מקרן שיקימו בני המשפחה, מי שילמד בספריו ויבחן בזה, בקיצור משהו באמת לזכרו של תורה ויראת שמים, או הצעה לקראת השנה הבאה "לימוד לזכרו" – פרסום של עשרות הספרים שיצאו לזכרו.

    השריקות ומחיאות הכפיים הזכירו לי איפה אני נמצא. ברחתי כל עוד נשמתי בי. זה לא זיכרון למרן שאני ציפיתי זה מפגן כח מדומה איפה כל מאות האלפים שהיו בההלויה?

    זכרון ? למה זה וזה לא בא מי דיבר ראשון ומי דיבר הרבה מי יתבקש לדבר 4 דקות וכו' יצאתי מהאולם עצרתי מונית ונסעתי לציונו של מרן ועשיתי לי זיכרון לבד הרבה יותר משמעותי עם מנין שהיה במקום עם החלטה ותקווה לנסות לשכנע את מי שצריך שביום ג מר חשוון היא"צ השנתי נעשה משהו אחר לכבודו.

    יצאתי מבית העלמין ועמדתי בפינת בר אילן שמואל הנביא ונזכרתי שרק כמה צעדים, בעליה של רחוב בר אילן כשעדין לא היה רחוב, בפינה של רחוב אבינדב, היה בקומה השניה בית כנסת שבו לפני 45 שנה הדרכתי ילדים באמירת תהילים בחברת תהילים שארגן הרב ניסים זאב ואחיו. מרן אמר לי תדבר עם מור אביך שהמחלקה לתרבות תורנית תתן עוד קצת כסף שיתנו לילדים לא רק וופלה צ.ד.ה אלא גם גלידה חמה ובשבת מברכים סוכריה מחליף צבעים.

    ובמעלה הרחוב ימינה ושמאלה רחוב אלקנה בית הרב ואני מהרהר במרחק שיש מבית העלמין סנהדריה לבית ישראל בבית הכנסת ששם שמענו ממנו הלכות שבת מדי לילי שישי מתובלים בסיפורים והכל לפני הפוליטיקה הגדולה, הימים שבלי מחיצות של שאלות שהיום נראות מטופשות האם מותר להחזיק מחזיק מפתחות מפלסטיק בשבת שיש בו מטבע של 25 אגרות ישנות?

    גמרתי להרהר, חציתי את הכביש ונבלעתי בתוך חנות ספרים שבו יש עשרות ספרים שיצאו על מרן ספרים שכולם עוסקים ביופי תורתו ובפאר היצירות שלו.
    אז למה אין למרן אזכרה שהיא נטו רוחנית בלי במה ובלי מזרח מגויס? אזכרה שעל הבמה יושבים רק בניו הגדולים והחשובים שליט"א כל אחד לפי מעלתו וכל אחד בזמנו מביא לנו מיצירותיו של אבא מרן.

    אז כנראה שלא זכינו או שאני נאיבי אשכנזי לא מבין באזכרות ובהילולות עזבתי את החנות עם שני ספרים כדי להמשיך לעיין בגדלותו ובעומק היצירה שלו ולהתענג על ימים עברו כשאני מלווה את הרב למונית שתחזיר אותו הביתה אחרי הרצאה בירחי כלה בקריית נוער והרב מבחין שיש צלם הוא מורה לי לעצור כדי שתהיה לנו תמונה ביחד אתה תראה את זה לחברים שלך ולי תתן עותק כדי שאקח הביתה ואתן לרבנית היא תהנה מזה.

    זה הרב המתוק הענק שאני הכרתי .

    ת.נ.צ.ב.ה



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      גליס אצל הרב עובדיה היה גם מפגן כוח וגם אצל החברה שלך מהאופוזיציה של שערי חסד הכל ניסיון של מפגן כוח